У аснову сцэнарыя міні-серыяла Чарнобыль легла кніга лаўрэаткі Нобелеўскай прэміі па літаратуры Святланы Алексіевіч Чарнобыльская малітва. Хроніка будучыні. У эфіры ўкраінскай радыёстанцыі «Радіо НВ» Алексіевіч падзялілася ўражаннямі ад нашумелага серыяла.

Нобелеўская лаўрэатка адзначыла поспех серыяла Чарнобыль: «Нягледзячы на ​​дастатковую колькасць фільмаў пра Чарнобыль, мабыць, няўдалых — у іх чагосьці не хапала, і ўсе яны праходзілі міма. Як і кнігі, нягледзячы на ​​мільённыя тыражы, што даказвае, што ўсё ж такі свет належыць тэлебачанню».

Яна дадала, што асабліва ёй серыял падабаецца, бо яго актыўна абмяркоўвае моладзь, адкрываючы для сябе Чарнобыльскую трагедыю.

Алексіевіч таксама лічыць, што, магчыма, поспех фільма абумоўлены яшчэ і тым, што яго выхад прыйшоўся ў перыяд фарміравання экалагічнай свядомасці чалавецтва. «Мы бачым, як прырода сплюшчваецца, незадаволеная намі, колькі ў чалавецтва праблем планетарнага маштабу, геалагічнага. Я думаю, гэта добра, што мы задумваемся і як мага больш людзей будзе пра гэта казаць», — сказала яна.

Алексіевіч распавяла, што тэлеканал HBO афіцыйна звярнуўся да яе з просьбай выкарыстоўваць некалькі гісторый з кнігі ў серыяле.

«Мы падпісалі кантракт. Я спачатку сумнявалася, паколькі маю кнігу ўжо дзясятак разоў бралі ў аснову фільмаў, і я думала, што гэта будзе чарговая няўдача, а аказалася зусім наадварот — атрымаўся нейкі выбух!» — падзялілася Святлана Алексіевіч.

Аднак яна адзначыла, што не вельмі зразумела паводзіны канала HBO: «Мне незразумела, чаму, выкарыстаўшы для серыяла мае тэксты, тэксты Уладзіміра Губарава, які пісаў пра Валера Лягасава, яны чамусьці нідзе не напісалі нашых прозвішчаў. Стыль такі амерыканскі мне не вельмі зразумелы».

Алексіевіч адзначыла, што аўтары фільма досыць дакладна паказалі не толькі гісторыі з яе кнігі, але таксама думкі, адчуванні і філасофію кнігі.

Вядучы спытаў у Алексіевіч, чаму беларусы, украінцы і рускія былі няздольныя зняць такое кіно. Нобелеўская лаўрэатка адзначыла высокі прафесіяналізм Галівуда. Таксама яна звярнула ўвагу на тое, што гэты фільм — погляд з боку, погляд свабодных людзей, свабодных ад нашых забабонаў, што таксама было пазітыўным фактарам для фільма.

nn.by

[supsystic-social-sharing id="1"]